Juli 2013. Ik had verwacht zoooo veel steden te bezoeken, maar dat is op niets uitgedraaid. Reden? Het weer. Met zo’n warm weer heb ik 0,0% zin om in een bus of trein te zitten. Maar gelukkig heb ik natuurlijk wel leuke dingen gedaan. Of ja, ik vond ze toch leuk.

WEEK 1

Ly-o

Dinsdag 2 juli kregen we een nieuwe huisgenoot: Ly-o! Is het geen schatje? De kat van vrienden van Stefan had een nestje en daar heb ik deze uitgekozen. De naam heeft m’n mama gekozen, creatief, vind ik zelf.

Toeristische dienst, Maaseik

Toeristische dienst in Maaseik

Grot in Neeroeteren

Lourdesgrot in Neeroeteren

Bergerven

Plas Bergerven

Met Stefan aan de Plas van Bergerven.

Eiland

Het Eilandje

Het eerste weekend van de maand heb ik bij Stefan in Neeroeteren doorgebracht. Vrijdagavond naar The Internship gaan kijken in de Euroscoop in Maasmechelen. Zaterdag hebben we ingevuld met een dagje Maaseik (hier te lezen), een bezoek aan de Lourdesgrot van Neeroeteren (hier te lezen) en een wandeling in Bergerven (nope, nog niks over geschreven, maar dat komt nog!). ‘s Avonds hadden we dan nog een BBQ in een café vlak bij zijn thuis. Mijn tweede BBQ op nog geen 7 dagen tijd! Zondag zijn we gaan fietsen en hebben we o.a. even gestopt aan de Plas van Bergerven. Daar hebben we deze foto gemaakt die ik best leuk vind en als iPad-achtergrond heb. Daarna hebben we nog even langs de Zuid-Willemsvaart gezeten, tegenover het Eilandje.

WEEK 2

Dinsdag was chillen op Kapermolen. Daar is deze foto uitgekomen, die ik best leuk vond. Kapermolen is echt een heerlijke plek om aan het water te liggen in dit weer! In het weekend zijn we naar het verjaardagsfeestje van een vriendin van Stefan geweest, maar die foto’s laat ik liever niet aan de rest van de wereld zien wegens .. nou ja, het was er gezellig en de drank was gratis, meer hoef ik niet te zeggen.

WEEK 3

Tienen

Maandag ben ik dan eens naar Tienen geweest. In het bijzonder voor de ruine van de Begijnhofkerk (hier iets over te lezen), maar dit vond ik ook een mooi beeld.

Dinsdag hebben we (weeeeral, spannend leven heb ik) op Kapermolen gezeten en ‘s avonds zijn we naar de Euroscoop in Genk geweest waar we naar Hummingbird zijn gaan kijken (Jason Statham, yeah!).

Woensdag hebben we lekker gegeten. ‘s Middags in Het Magazijn (hier te lezen) en ‘s avonds bij De Stadsomvaart. Van dat laatste staat nog niks online, maar dat komt nog. Volgende week ofzo, stay tuned!

Pizza pretzel

Vrijdag hebben we Fiësta Europa bezocht. Vorig jaar was ik er ook geweest, en had ik Franse koekjes, een Finse sjaal en een kokosmacron gekocht. Dit jaar heb ik alleen deze pizza pretzel gekocht, ik wist dat ik er onlangs ergens iets over gelezen had en twijfelde geen seconde (oke ik twijfelde wel, maar ben weer teruggegaan) om er eentje te kopen. Goeie boel! Oh, en we hebben ook een wijntje gedronken, die smaakte ook hélemaal.

Dat weekend zijn we gaan shoppen in de M2 in Maasmechelen! Stefan wist hoe graag ik er eens naartoe wou, dus zodoende. Oke, het was niet echt mijn plan om iets te kopen, maar ik ben toch thuisgekomen met een nieuw leren jasje, oeps … Ik ben een vrouw voor iets, zeker?

WEEK 4

Maandag ben ik gaan fietsen met Stefan en zijn ouders. Onderweg hebben we een ijsje gegeten bij Het Tolhuys (lees je hier) en avondeten gegeten bij ‘t Bakkemieske (vind je hier). Zalig! Dinsdag zijn we naar The Heat gaan kijken in Genk en hebben we een soort picknick gedaan op Kapermolen.

Romaanse kloostergang, Tongeren

En donderdagavond moest ik van hem afscheid nemen, want hij vertrok voor 6 dagen naar Londen. Iemand missen doet echt pijn, dat heb ik gemerkt. Maar ik heb m’n gedachten verzet en ben met Casey naar Tongeren geweest. Daar heb ik o.a. eindelijk de Romaanse kloostergang gezien, die had ik tijdens mijn vorig tripje Tongeren gemist. Bleek dat ik gewoon door de kerk moest wandelen, dom dom dom.

Zaterdag ben ik met Casey gaan fietsen in Sint-Truiden en omstreken. Blijkt dat er daar serieus wat heuvels zijn, we waren na een 10km echt op. Dan maar terugkeren. Onderweg wilden we graag ergens wat drinken of een ijsje eten, maar blijkbaar kennen de cafés en ijssalons daar geen Bancontact. Spijtige zaak, want cash geld had ik niet op zak. Dan maar op ons kin kloppen tot we thuis waren, waar gelukkige wel ijskoude energiedrank in de koelkast stond te wachten.

Zondag zijn we (ik en Casey) nog eens langs de Toeristische Dienst van Sint-Truiden geweest voor een Trudopas. We hadden de schatkamer, het Festraetsuurwerk, de Keizerszaal en Academiezaal in Sint-Truiden namelijk nog niet gezien, want een paar van die dingen zijn enkel open in het weekend. De Academiezaal is niks geworden, die euhm vonden we niet echt. Het Festraetsuurwerk was wel de moeite! De Keizerszaal komt misschien nog online, maar over de schatkamer kan ik niet veel zeggen.

Maandag zijn we dan een dagje naar Antwerpen geweest. Het was niet de eerste keer, maar wel de eerste keer in 6 jaar dat ik nog eens op de Grote Markt kwam. En nu moest en zou ik Antwerpse handjes mee naar huis nemen. No way dat ik wegging zonder streekproduct. En die zie je dus op de eerste foto. Niet speciaal van smaak (smaakt gewoon naar boterkoeken vind ik), maar wel lekker. Alleen een beetje duur op sommige plaatsen. Uiteraard ben ik ook weer langsgeweest bij Ladurée. Hmm, de beste macarons die er zijn.

En om de maand te eindigen, heb ik mijn haar weer bijgeverfd. Er was niet meer veel van het rood van twee maanden geleden te zien, dus besloot ik het weer opnieuw te verven. Omdat ik het wou, en om Stefan die terug kwam van Londen te verrassen. En ik ben er gek op, rood hoort echt bij mij. Ik moet het echt beter gaan bijhouden!

Bon, nu komt augustus eraan. Ik verwacht: niet zoveel studeren als ik zou ‘moeten’ en veel zwemmen. Bring it on!

2 Comments

1. Leuke foto’s! Als het zo bloedheet is, is het inderdaad niet fijn om er echt op uit te trekken. Die onderste foto van jou is gaaf zeg, wauw! Het eerste woord wat bij me opkomt is diva!