(bron foto)

Sinds voorbije dinsdag kan je in het station van Gent-Sint-Pieters, naast de Starbucks, informatie krijgen over de stad. Je wordt geholpen door een baliemedewerker die er niet echt is, maar vanop afstand bestuurd wordt.

INFORMATIE VRAGEN

Op vier manieren kan de toerist aan informatie komen:

  1. via beschikbare documentatie, toeristische stadsplannen die al klaar liggen naast de balie en gratis mee te nemen zijn.
  2. via voorbereide vragen, toeristen kunnen kiezen uit één van de ‘frequently asked questions’ kiezen. Je krijgt onmiddelijk antwoord op je vraag in het Nederlands, Frans, Engels, Duits of Spaans. De vragen zijn:
    – hoe kom ik naar het stadscentrum?
    – wat zijn de topattracties in het Kunstenkwartier?
    – wat zijn de topattracties in het Historisch Centrum?
    – wat is er vandaag te doen in Gent?
    – wat zit er vervat in de Gentse CityCard?
  3. via het touchscreen, een kleine versie van de grote multimediatafel die je vindt in het infokantoor in de Oude Vismijn.
  4. via een live verbinding met een baliemedewerker, met een druk op de knop bel je naar het Visit Gent Callceneter. Dankzij 3D-verbinding beantwoordt een medewerker je vraag in beeld en woord alsof hij echt in de balie staat!

Vooral naar dat laatste ben ik erg benieuwd, zou dat echt zo goed werken? Voor mij is het alleszins weer een extra reden om eens terug te gaan naar Gent, geweldige stad is dat! Alles wat ik eerder over Gent schreef, vind je hier.

Bron: Gent.be

Leave a Reply