4 DAGEN LONDEN | TRAVEL REPORT

Eind september gingen Stefan en ik vier daagjes naar Londen! Het was een trip die rustig begon, maar een beetje hectisch eindigde. Ik ben in ieder geval heel blij eindelijk in Londen geweest te zijn, en ga zeker snel een dagje terug. Lees hier wat ik ervan vond!

HEENREIS

Om om 10:57 (Belgische tijd) in Londen aan te komen, moesten we in Sint-Truiden de trein nemen om 06:45. Ik heb het niet meer zo op treinen als ik een belangrijke aansluiting moet halen (zie mijn reis naar Seoul), maar het is nu eenmaal de gemakkelijkste optie. De trein was wonder boven wonder slechts een minuut te laat, en we kwamen op tijd aan in Brussel-Zuid.

Daar hebben we ons een uurtje moeten bezighouden. Ik dacht dat de ‘check-in’ lang zou duren, maar dat was op amper tien minuten voorbij. Eerst je ticket laten scannen, dan je bagage onder de scanner zoals dat bij het vliegtuig gebeurd en dan paspoortcontrole aan de ‘UK BORDER’. En dan zat je in de Eurostar Terminal. Twee uurtjes treinen en we waren in Londen!

St. Pancras in Londen

HET HOTEL

St. Giles Hotel in Londen

We verbleven in het St. Giles Hotel, gelegen aan Oxford Street en op enkele meters van metrostation Tottenham Court Road. Inchecken was voorzien voor 14:00, maar om 12:00 gingen we al eens kijken om onze koffers te stockeren en bleek dat we al op de kamer konden! Zo handig.

Ontbijt in het St. Giles Hotel in Londen

Het ontbijt in het hotel was druk, maar goed. Vooral het eten onderaan mijn bord was heerlijk. Ik weet niet juist wat het was, een soort aardappel-ui koekjes? Zó lekker! Een volledige hotelreview komt later nog!

BEZIENSWAARDIGHEDEN

In Londen is natuurlijk superveel te zien, veel te veel om op vier dagen gedaan te krijgen. Hier een greep van alles wat we zagen!

Camden Lock in Londen

M&M Store in Londen

De M&M Store! Wauw, dit was echt cool om te zien, vier verdiepingen vol M&M-stuff!

Hier hoeft geen uitleg bij, denk ik! De Big Ben, rode busjes, geen zon, het plaatje klopt helemaal.

Leadenhall Market in Londen

Leadenhall Market, een plek die je misschien herkent uit de eerste Harry Potter-film. Zo mooi.

Tower Bridge in Londen

Tower Bridge. Hier zijn we binnen geweest, boven heb je een heel cool glazen platform waar je het water en de auto’s onder je ziet!

ETEN & DRINKEN

Sushi bij Wasabi in Londen

Toen we pas in Londen waren en op zoek gingen naar ons hotel, kwamen we Wasabi tegen, een ‘sushi & bento’-restaurant. Later kwamen we er zo nog héél wat tegen, en bleek het een keten te zijn. Wel een aanrader: het doosje hierboven kostte nog geen £5.

Jamie's Diner in Londen

Sushi was dus onze eerste lunch, en ons eerste avondmaal waren: burgers! We gingen langs bij Jamie’s Diner, aan Piccadilly Circus. Hmmm …

Sushi op Camden in Londen

De volgende middag bezochtten we Camden, en daar kocht ik sushi bij een street food kraampje. Het was £6, maar hij werd vers voor je neus gemaakt (hij sneed zelfs de avocado voor mijn neus open!). Ik heb alweer zo’n zin in sushi. Aargh!

All you can eat in Chinatown, Londen

En ‘s avonds aten we … weer Aziatisch! Voor het geval je gaat twijfelen: ja, we waren in Londen, niet in Japan of China. Maar we zijn nu eenmaal allebei gek op Aziatisch eten, en hey: it’s cheap. We gingen in Chinatown een random tentje binnen, waar je voor £8,90 zoveel kon eten als je wou. Cheap!

Sushi in Leadenhall Market

Ja, het wordt een beetje voorspelbaar, maar ook op donderdagmiddag aten we … sushi. In Leadenhall Market deze keer, één van de filmlocaties van Harry Potter!

Burger King in Londen

Die avond maakten we het ons (nog) gemakkelijk(er), en gingen we langs bij Burger King. Ik had niet veel honger, en zag dit als de ideale kans om van mijn irritant kleingeld af te geraken. Ik bestelde … 12 uienringen. Voor £1,99. Komaan, die kon ik niet laten liggen.

Seoul Bakery in Londen

De laatste middag brachten we door bij Seoul Bakery, een klein (ik denk dat je er met 10 mensen kunt zitten?) zaakje op een paar meter van ons hotel. Donderdag lees je hier meer over!

TERUGREIS

De terugreis was eentje om nooit meer aan terug te denken. Ik had het allemaal zo mooi gepland: om 17:04 (Londen-tijd) de Eurostar op, om 20:05 (Belgische tijd) aankomst in Brussel en met een beetje geluk de trein van 20:12 naar huis halen (die zouden we waarschijnlijk wel missen, maar goed, dan werd het 21:12, dan lag ik nog steeds om 22:30 in bed). Helaas. De trein vertrok al met een vertraging van zeker een halfuur, eerst wegens ‘reiniging van de trein’ – vond ik heel vreemd – en daarna bleek dat het ging om een persoonsongeval in Frankrijk.

Toen we eenmaal vertrokken, moesten we net voor de kanaaltunnel ook nog blijven stilstaan – eerst omdat we op een andere trein moesten wachten, daarna omdat er een bovenleiding kapot zou zijn. Om 23:06 stapten we eindelijk van de trein in Brussel-Zuid. Drie uur later dan geplande aankomst. De laatste trein naar Sint-Truiden was al lang weg. Gelukkig was er iemand die zich wilde opofferen om helemaal vanuit Limburg naar BXL te komen en weer naar Limburg te rijden. Held! Om 1:45 lag ik ein-de-lijk in bed. Wat een terugreis, jezus.

Tosti op de Eurostar van Londen naar Brussel

Hierboven een foto van de tosti die je op Eurostar kan kopen. Stefan was zo lief om wat comfort food te halen (ik ben verslaafd aan tosties), en dit maakte de rit wat draaglijker.

En dat was mijn eerste keer in Londen! Ik ben suuuuper blij dat we hier geweest zijn, het was vrij last minute (twee weken op voorhand geboekt) maar het was zo leuk. Ik ben al aan het fantaseren om eens een dagje terug te gaan. Al is het maar om te shoppen, want ik heb enkele prachtige tassen en accessoires gezien … En je weet wat ze zeggen: nothing haunts you like the things you didn’t buy.