5 DAGEN PARIJS | TRAVEL REPORT

Van 29 juli tot en met 2 augustus zaten Stefan en ik in PARIJS! Het was de derde keer dat ik de stad van de liefde bezocht, en deze trip heeft die bijnaam alle eer aangedaan.

DE HEENREIS

We namen zaterdagmiddag in Brussel-Zuid de Thalys richting Paris-Nord. In eerste klas aten we heerlijke quiche, met bloemkool on the side en een ananastaartje als dessert. De quiche mocht van mij wat warmer zijn, maar dat sausje erbij was zó lekker.

HET HOTEL

Eenmaal in Parijs gingen we te voet naar het hotel. Blijkbaar konden we pas inchecken om 16:00 in plaats van 15:00 en hadden we dus nog twee volle uren te doden. Dan wandel ik liever een uur naar het hotel dan daar anderhalf uur te vroeg te zijn. Uiteindelijk waren we door het zoeken twee uur zoet met naar het hotel wandelen en waren we er om exact 16:00. Een vriendelijk meisje checkte ons in in het Pullman Hotel en daar gingen we, naar de 8e verdieping. Naar een droom van een kamer.

Ja, dat was ons uitzicht. For real. Een kamer met balkon met zicht op de Eiffeltoren. En niet zomaar een zicht, jezus, we konden nog net niet de oogkleur van de bezoekers van de toren zien. Zó dichtbij! Ik kan me niet voorstellen dat je er nog dichter op kunt zitten met een hotelkamer. Wauw! Het was in deze kamer dat het hoogtepunt van onze trip gebeurde … I SAID YES!

Ahhhh, me so happy! Hierover vind je op Daily Nicky een aparte blogpost!

Ook leuk: blijkbaar gaat na middernacht het licht van de Eiffeltoren uit. Wanneer de lichtjes dan aangaan, is dat nog zoveel mooier als anders!

ETEN IN PARIJS

In Parijs besloot ik om eindelijk te doen waar ik al een tijdje over nadacht: vegetariër worden. Je leest er binnenkort meer over op Daily Nicky. Daardoor koos ik maar liefst twee keer niet voor de hamburger die er zo lekker uitzag, maar voor een kaaspizza of een salade.

Een salade van spinazie, gepocheerd ei en walnoten. Het sausje erop vond ik minder, voor de rest heel lekker en makkelijk thuis na te maken. Dit at ik met achter mij de prachtige Arc de Triomphe.

Pizza vier kazen, meer in het centrum van de stad. Dit vond ik … meh. Ik spotte op een gegeven moment zelfs een haar en toen was mijn goesting helemaal over. Brrr. In de brasserie naast het hotel, FR/AME, gingen we op zondagavond eten, nadat Stefan de grote vraag gesteld had. We hebben ons hier een beetje laten gaan, met een fles drank die duurder was dan voorgerecht, hoofdgerecht, side dish en dessert te samen … Hierboven zijn de avocado fries te zien, iets waar ik al langer benieuwd naar was. En iets wat ik nooit meer zal eten. Nee, sorry, niet mijn ding.

SIGHTSEEING

Voordat het lijkt alsof we alleen maar hebben gegeten en op onze kamer gezeten hebben: we hebben ook veel rondgewandeld. Meer dan 20.000 stappen per dag. Zo zagen we onder andere de Notre Dame, die ik twee jaar geleden enkel vanop de boot zag.

En het Louvre, wat ik twee jaar geleden gewoon niet gezien had. Dat vond ik zo zonde. Hier begon het op een gegeven moment te regenen, iets wat het allemaal nog dat beetje charmanter en romantischer maakte.

We maakten een boottochtje op de Seine, iets wat we twee jaar terug ook deden. Dit hebben we gehouden voor onze laatste avond. Ik was vergeten hoe zalig rustgevend dit is, en je leert heel veel bij.

We hebben ook twee keer rondgewandeld in Bois de Boulogne. Wie zoekt, die vindt daar …

… een waterval waar je achterdoor kan wandelen! Ik wist dat er een waterval was (niet dat je erachter kon), maar ik wist niet waar. Na een halve dag doelloos zoeken besloten we de volgende dag, als ik voldoende online speurwerk had verricht, terug te gaan en rechtstreeks naar de waterval te gaan. Je kan er niet meteen met de metro naar toe, maar er stopt wel een bus bijna pal voor dit mooie uitzicht.

DE TERUGREIS

Rond 14:30 hadden we in Gare du Nord een trein terug naar Brussel-Zuid, en rond 17:15 waren we weer in Sint-Truiden. Hoewel ik Parijs enorm miste, was ik ook wel blij om weer thuis te zijn. Normaal had ik die avond Krav Maga training, maar die ging door omstandigheden niet door, dus zijn een geweldig koppel vrienden afgekomen en hebben we er een gezellig avondje van gemaakt. Ah, ik heb weer nood aan vakantie. Is het bijna september? Want dan staat er een dagje Londen en een weekendje Rome op het programma!